20250117_090442

III Gminny Konkurs Kolęd i Pastorałek

III Gminny Konkurs Kolęd i Pastorałek.

17 stycznia 2025r. pod patronatem Burmistrza Gminy Siennica odbył się III Gminny Konkurs Kolęd i Pastorałek, który ma na celu podtrzymywanie wśród uczniów tradycji śpiewania kolęd, promowanie talentów. Organizatorem Konkursu po raz trzeci była Publiczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Siennicy. Wszystkich zebranych powitała Pani Dyrektor Małgorzata Kobylińska. Uczestnikami konkursu były dzieci z przedszkoli i uczniowie ze szkół Gminy Siennica.

            W tym roku w jury zasiedli:

Pani Katarzyna Padzik z Urzędu Miasta i Gminy Siennica.

Pan Maciej Kopka – wokalista, gitarzysta, który obecnie związany jest z wieloma projektami muzycznymi w powiecie mińskim i okolicy.

Ksiądz Piotr Domański – Wicedyrektor Wydziału Nauki Katolickiej diecezji warszawsko-praskiej.

Konkurs składał się z trzech części, wszyscy wykonawcy zaprezentowali się z jak najlepszej strony. Poziom był bardzo wysoki, jednak jury musiało wybrać zwycięzców w trzech kategoriach wiekowych.

W kategorii przedszkola:

I miejsce zajęła – Kornelia Głuchowska z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starogrodzie.

II miejsce – Wiktoria Jarek z Gminnego Przedszkola w Siennicy.

III miejsce – Nicole Sychowicz z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Zawiszy Czarnego w Żakowie.

W kategorii klas I -III:

I miejsce zajęła – Gabriela Piętka z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Zawiszy Czarnego

w Żakowie.

II miejsce – Marcelina Woźnica z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Siennicy.

III miejsce – Matylda Szczurowska z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Siennicy.

W kategorii klas IV – VIII:

I miejsce zajęła – Alicja Chwesiuk z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Edwarda Szymańskiego w Grzebowilku.

II miejsce – Rozalia Broda z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Zawiszy Czarnego

w Żakowie.

III miejsce – Magda Michalczyk z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Zawiszy Czarnego

w Żakowie.

Wszyscy uczestnicy otrzymali słodkie upominki i pamiątkowe dyplomy.

Dziękujemy za obecność uczestnikom i gościom. Wszystkim uczniom gratulujemy występu i życzymy dalszych sukcesów.

Dziękujemy jury za pracę w komisji.

Dziękujemy Panu Burmistrzowi Stanisławowi Duszczykowi za objęcie Konkursu patronatem i wsparcie finansowe.

Dziękujemy sponsorom: Pani Annie Ciołek, Państwu Justynie i Wiesławowi Trzmielom, Panu Jakubowi Cieślakowi, Panu Adrianowi Odowskiemu przedstawicielowi sklepu TOPAZ.

Serdeczne podziękowania dla Pani Małgorzaty Kobylińskiej Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Siennicy za zorganizowanie III Gminnego Konkursu Kolęd i Pastorałek.

Do zobaczenia za rok.

 

 

 

 

plakat-w-png-d235372a13

Zaproszenie do dołączenia do kampanii czytelniczej

REGULAMIN KAMPANII „CZYTAM NIE TYLKO LEKTURY”
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorem kampanii jest Gminna Biblioteka Publiczna w Kijewie Królewskim.
2. Kampania jest skierowana do uczniów, nauczycieli, bibliotekarzy oraz lokalnej społeczności.
3. W kampanii mogą brać udział placówki oświatowe każdego typu (np. szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, ośrodki szkolno-wychowawcze) oraz biblioteki różnego typu .
4. Kampania realizowana jest w ramach autorskiego programu edukacji czytelniczej „Czytanie daje moc” wdrożonego w 2022 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Kijewie Królewskim.
5. Kampania realizowana jest przez biblioteki (szkolne, publiczne i in.)
6. Kampania organizowana jest w terminie: od 1 października 2024 do 30 czerwca 2025 r.
7. W ramach kampanii należy przeprowadzić przynajmniej 3 akcje zachęcające uczniów do sięgania po książki spoza kanonu lektur szkolnych. Za przygotowanie i przeprowadzenie akcji czytelniczych odpowiedzialny jest koordynator kampanii.
II. CELE
1. Promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
2. Zachęcanie uczniów do czytania książek spoza kanonu lektur szkolnych.
3. Ukazanie dzieciom i młodzieży czytania jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego.
4. Integracja społeczności lokalnej.
III. WARUNKI I ZASADY UCZESTNICTWA
1. Udział w kampanii jest otwarty, dobrowolny i bezpłatny.
2. Pracownicy placówki przystępującej do kampanii wybierają spośród siebie koordynatora, który będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie i udokumentowanie akcji realizowanych w ramach kampanii „Czytam nie tylko lektury”.
3. Placówka biorąca udział w kampanii otrzyma Certyfikat udziału w ogólnopolskiej kampanii „Czytam nie tylko lektury”.
4. Warunkiem uczestnictwa w kampanii jest prawidłowe wypełnienie przez koordynatora formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie Organizatora od 16 września 2024 r.
5. W formularzu zgłoszeniowym należy podać m.in.:
– dane zgłoszonej placówki,
– dane koordynatora kampanii.
6. Zgłoszenia do akcji przyjmowane będą od 16 września 2024 r. do 30 maja 2025 r.
7. Zgłoszona placówka organizuje minimum 3 akcje, których celem jest zachęcanie uczniów do czytania książek spoza kanonu lektur.
8. Akcje realizowane są w odstępach czasowych, w terminie: 1 października 2024 – 30 czerwca 2025.
9. Akcje zachęcające uczniów do czytania książek spoza kanonu lektur mogą mieć dowolny charakter: konkursów, wspólnego czytania, przedstawień, polecania przez uczniów tytułów godnych przeczytania, tworzenia rankingów popularnych książek, fotobudek, filmików, wywiadów, spotkań autorskich, pokojów zagadek, gier itp. Wydarzenia w ramach kampanii mogą być realizowane stacjonarnie ( w siedzibie zgłoszonej placówki), w plenerze lub online.
10. Zgłoszone placówki organizują akcje według własnego pomysłu (koordynatora, uczniów, innych pracowników). Akcje czytelnicze powinny być atrakcyjne dla dzieci, młodzieży. Wskazane jest angażowanie uczniów w organizację kampanii.
11. Organizator nie pokrywa kosztów poniesionych z tytułu realizacji kampanii.
12. Koordynator placówki dokumentuje przeprowadzenie przynajmniej 3 akcji w dowolny wybrany przez siebie sposób (np. zdjęcia, film, opis itp.).
13. W trakcie prowadzenia kampanii koordynator zgłoszonej placówki zobowiązany jest do zamieszczenia na stronie internetowej i/lub na portalu społecznościowym swojej placówki informacji na temat przeprowadzonej akcji ( np. relacji, opisu , zdjęć lub filmików).
14. Koordynator udostępniający materiały z realizacji kampanii na portalach społecznościach oznacza je hasztagiem #czytamnietylkolektury.
15. Placówki biorące udział w kampanii wypełniają w nieprzekraczalnym terminie do 15 lipca 2025 r. przygotowany przez Organizatora formularz krótkiego sprawozdania, zamieszczonego na stronie internetowej Organizatora.
16. Formularz sprawozdania będzie aktywny od 2 czerwca 2025 r.
17. W formularzu sprawozdania należy podać m.in.:
– dane zgłoszonej placówki,
– krótki opis przebiegu kampanii,
– liczbę uczestników poszczególnych akcji,
– dokładny link do relacji z przebiegu każdej akcji zamieszczonej na stronie www lub profilu społecznościowym biblioteki/szkoły/placówki .
18. Wypełnienie formularza jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu i oznacza zgodę na bezpłatne publikowanie przez Organizatora informacji zawartych w relacjach.
19. Organizator po zebraniu wszystkich sprawozdań podsumowuje całą akcję. Podsumowanie kampanii zostanie opublikowane na stronie internetowej organizatora do 30 września 2025 r.
20. Ochrona danych osobowych – klauzula informacyjna zawarta jest w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu.
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie.
2. Placówki biorące udział w kampanii po wypełnieniu formularza sprawozdania, będą mogły pobrać
Certyfikat udziału w kampanii „Czytam nie tylko lektury” dla placówki potwierdzający udział w akcji.
3. Kwestie nieuregulowane w Regulaminie są rozstrzygane przez Organizatora indywidualnie.
4. Szczegółowych informacji na temat akcji udziela Organizator.
5. Główny koordynator i pomysłodawca kampanii:
Anna Piotrowska
Gminna Biblioteka Publiczna w Kijewie Królewskim
tel. 515 436 929
e-mail: biblioteka@kijewo.pl

1

Dzień koszuli

Dzień Koszuli, który obchodziliśmy 13 stycznia, jest wyjątkowym świętem, organizowanym, by uczcić elegancję i podkreślić znaczenie odpowiedniego stroju. Tego dnia uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły założyli różnego rodzaju koszule, od tych eleganckich po sportowe, które były symbolem wspólnej zabawy i integracji.
W organizację wydarzenia aktywnie włączył się Samorząd Uczniowski, który przygotowuje różnorodne atrakcje dla społeczności szkolnej. Można spotkać się z konkursami na najbardziej stylową lub oryginalną koszulę, a także z zabawami integracyjnymi, które dodatkowo wzmacniają szkolne więzi. Dzień Koszuli to także doskonała okazja do wspólnych zdjęć, które pozostaną wspaniałą pamiątką na lata.
IMG_20250110_093950_resized_20250112_063146962

Pierwsza pomoc przedmedyczna- warsztaty

Dnia 10 stycznia grupa przedszkolna 0b oraz kasa 3c uczestniczyły w warsztatach z pierwszej pomocy przedmedycznej, które poprowadził Pan Marek Barczak – ratownik medyczny. Podczas spotkania dzieci uczyły się jak należy sprawdzać u człowieka przytomność, oddech i tętno oraz w jaki sposób można pomóc osobie poszkodowanej zanim przyjedzie zespół ratownictwa medycznego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się wskazówki związane z ułożeniem w pozycji bocznej bezpiecznej oraz ćwiczenia praktyczne na fantomie. Po omówieniu zasad udzielania pierwszej pomocy uczestnicy warsztatów bardzo chętnie i aktywnie brali udział w ćwiczeniach praktycznych wykonując podstawowe czynności ratownicze pod fachowym okiem ratownika medycznego.
Czas spędzony z ratownikiem medycznym w przyszłości, być może przyczyni się do uratowania komuś życia. Spotkanie było doskonałą okazją do poznania odpowiedzialnej pracy ratownika medycznego, wdrażania dzieci do pomocy potrzebującym oraz do przestrzegania zasad bezpiecznych zabaw. Bardzo dziękujemy Panu Markowi za to ciekawe i ważne spotkanie. 
Zrzut ekranu 2025-01-07 195632

„Obudź w sobie empatię”

1. Cele konkursu:

 kształtowanie i promowanie bezinteresownej pomocy potrzebującym, wrażliwości
społecznej, budowanie prawidłowych relacji rówieśniczych,
 zaangażowanie uczniów w działania społeczne, uczenie postaw prospołecznych, dzielenia
się swoim czasem z potrzebującymi,
 uświadomienie uczniom, jak ważne jest być empatycznym,
 pobudzanie aktywności twórczej, rozwijanie kreatywności, uzdolnień plastycznych
oraz wrażliwości artystycznej.

2. Zadaniem konkursowym jest przedstawienie w plastyczny sposób jak empatia wpływa na życie
codzienne, jak możemy wspierać innych, rozumieć ich potrzeby i tworzyć lepszą przestrzeń wokół nas
np. pomagać kolegom, koleżankom w odrabianiu lekcji, zainteresować się osobami, których nie ma
w szkole, które są chore, smutne- zmartwione, mają różne problemy w domu.
3. Konkurs jest adresowany do uczniów klas I-VIII w następujących kategoriach:
 uczniowie klas I-III,
 uczniowie klas IV-V,
 uczniowie klas VI-VIII.
4. Format pracy A4, technika dowolna, bez materiałów sypkich.
5. Każdy uczeń może wykonać jedną pracę, która powinna na odwrocie zawierać imię, nazwisko i klasę.
6. Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z przekazaniem na rzecz Organizatora.
7. Prace konkursowe należy dostarczyć do pedagoga lub psychologa szkolnego
do 20 stycznia 2025 roku.

471270124_991932756264688_1405355354890457658_n

Świąteczne kolędowanie

20 grudnia, w ostatnim dniu przed długą przerwą świąteczną, w szkole przy ul. Mińskiej odbyło się wspólne kolędowanie, które przygotowali i poprowadzili uczniowie z Zarządu Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami. Wydarzenie miało charakter uroczysty i świąteczny, angażując całą społeczność szkolną.
Każda klasa zaprezentowała przygotowaną przez siebie kolędę, co stworzyło niezwykłą atmosferę jednoczącą wszystkich uczestników. Oprócz występów uczniów, chór szkolny zachwycił swoimi wykonaniami, a nauczyciele również dołączyli do artystycznych występów, prezentując własne aranżacje kolęd. Całą oprawę muzyczną wydarzenia przygotował pan Jerzy Zawadka, a za opiekę techniczną odpowiadał pan Mirosław Chojecki.
Z okazji świąt Samorząd Uczniowski zorganizował niespodziankę dla nauczycieli z obu budynków szkoły, wręczając im drobne, świąteczne upominki. Był to gest wyrażający uznanie i podziękowanie za ich pracę oraz zaangażowanie.
W trakcie wydarzenia ogłoszono wyniki konkursu na najpiękniejszą kartę świąteczną, zorganizowanego przez Samorząd Uczniowski. Laureaci otrzymali nagrody.
Serdeczne podziękowania kierujemy do wszystkich zaangażowanych uczniów i nauczycieli, którzy przyczynili się do stworzenia tego wyjątkowego wydarzenia. Życzymy wszystkim Wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku!
471245269_991115073013123_2117354108382485706_n

Jasełka

19 grudnia w szkole przy ulicy Latowickiej w hali sportowej odbyły się Jasełka. W role wcielili się tym razem nasi najmłodsi uczniowie – dzieci z klas pierwszych.
Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i dziecięcą szczerością odgrywały swoje role, śpiewały kolędy i tańczyły. Dekoracje, stroje oraz muzyka tworzyły magiczną atmosferę, która sprawiła, że wszyscy zebrani poczuli magię nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. Występy dzieci wypełnione były radością oraz wzruszeniem, a cała widownia biła im brawa.
Po występie p. dyrektor Małgorzata Kobylińska pogratulowała małym artystom, wyrażając dumę z talentów uczniów oraz podziękowała s. Joannie Banasiak oraz paniom Elżbiecie Szubińskiej, Martynie Jasińskiej – Kaczorek i Edycie Makarewicz, wychowawczyniom klas pierwszych, za przygotowanie przedstawienia i piękną dekorację. Na koniec życzyła wszystkim zebranym zdrowych i wesołych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2025.