Zlot Młodych Programistów

IMG_20180617_112502 200W roku szkolnym 2017/2018 nasza szkoła przystąpiła do projektu Kod do Przyszłości, którego patronatem jest Fundacja Rozwoju Edukacji Elektronicznej. Celem projektu jest zwiększenie kompetencji w zakresie nauczania programowania przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz umiejętności podstaw programowania uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Efektem jest rozwijanie kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, umożliwiających prowadzenie tzw. zajęć pozalekcyjnych dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej, a w dalszej perspektywie również do prowadzenia nauki programowania w ramach kształcenia zintegrowanego, co pozwoli na utrzymanie trwałości efektów projektu. Do projektu w naszej szkole przystąpiło pięciu nauczycieli p. Edyta Makarewicz, p. Elżbieta Szubińska, p. Agnieszka Araźna, p. Urszula Wysokińska i p. Agnieszka Maśniak wraz z uczniami klas Ia, Ic, IIIa, IIIb, IIIc. Na wstępie  szkoła otrzymała zestaw kloców Lego Edukation. Z kolei nasi nauczyciele zostali przeszkoleni z budowania maszyn i ich programowania. Uczniowie, którzy uczęszczali na warsztaty z robotyki, uczyli się budować roboty i programować je z wykorzystaniem aplikacji Lego WeDo i Scratch.

17 czerwca 2018r. dzięki pomocy pani Elżbiety Jurkowskiej dyrektorki Gminnej Biblioteki Publicznej w Siennicy, odbył się Zlot Młodych Programistów, było to jednocześnie zakończenie projektu Kod do Przyszłości. Na zlocie dzieci poznały nowe klocki WeDo 2.0, z których budowały samochody i je programowały. Następnie uczestnicy zorganizowali zawody, który z samochodów jedzie najszybciej. Dzieci mogły również zapoznać się  z robotami Edison. Zestaw twórców robota Edison to system konstrukcyjny składający się z 115 blokujących się klocków, kołków, kół zębatych i innych części. Najciekawszym jednak okazał się Mówiący Robot Edukacyjny Doc. Komputer tego robota uczył wykonywania poleceń programowych. DOC to pierwsza zabawka w historii, która przybliża dzieciom aspekty robotyki w przyjemny i twórczy sposób. Robot może być zaprogramowany tak, aby wędrować dowolnie lub według poleceń na kartach. Pomaga dziecku rozwijać myślenie logiczne i umiejętności rozwiązywania problemów. Udział w Zlocie był dla uczniów nie tylko niezwykłą przygodą, ale przede wszystkim okazją, aby poznawać tajniki konstruowania i programowania. Rozwijał wyobraźnię, poszerzał wiedzę informatyczną oraz zdolności związane z praktycznym zastosowaniem nauk ścisłych.

Bardzo dziękujemy wszystkim organizatorom i trenerom oraz koordynatorom Zlotu Młodych Programistów.

Możliwość komentowania została wyłączona.