trtr

Każdy inny – wszyscy równi

W wrześniu z okazji Międzynarodowego Dnia Niesłyszących zorganizowane zostały zajęcia poświęcone problemom z jakimi codziennie borykają się osoby głuche i niedosłyszące jak również sposobom niesienia pomocy i wsparcia. Uczniowie zapoznali się z podstawowymi znakami w języku migowym oraz uczyli się literować swoje imię za pomocą alfabetu palcowego. Obejrzeli prezentację oraz film pt. “Moja mama nie słyszy”. Klasa 6b dodatkowo wzięli udział w Ogólnopolskiej akcji “Kocham słyszeć” – zajęcia miały na celu zapoznanie uczestników z wyglądem i specyfiką działania aparatów słuchowych oraz implantów ślimakowych. Została wyświetlona projekcja filmu „Czy niedziałające ucho można zastąpić? Głuchota i niedosłuch”, a uczniowie wykonali prace plastyczne – plakat nt. “Zasady wsparcia osób głuchych, co robić, a czego nie robić”.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Głuchy i Języka Migowego tego dnia naszą szkołę odwiedził gość specjalny Pan Michał Drzewek- tłumacz języka migowego oraz wieloletni działacz w Towarzystwie Pomocy Głuchym. Pan Michał za pomocą bardzo interesującej prezentacji przekazał naszym uczniom obszerną wiedzę dotyczącą specyfiki funkcjonowania osób głuchych, nauczył wielu przydatnych zwrotów w języku migowym jak również zaprezentował muzykę tworzoną przez osoby głuche. Z całego serca dziękujemy za przybycie oraz bardzo istotną wiedzę.
W październiku z okazji Dnia Osób z Afazją Rozwojową uczniowie klas VI w ramach projektu „Każdy inny- wszyscy równi” poznali problemy osób z tym zaburzeniem. Obejrzeli film “W prostych słowach: afazja” wyjaśniający genezę oraz specyficzne trudności dzieci i dorosłych dotkniętych afazją ruchową i czuciową. Słuchali wypowiedzi dzieci i dorosłych z afazją. Rozwiązywali zagadki logiczne przygotowane przez Stowarzyszenie Razem Rozkodujmy afazję.
Światowy Dzień Osób z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym uczniowie uczcili przychodząc do szkoły w ubraniu w kolorze zielonym. Wykonali zielone serca. Poznali trudności i problemy codziennego życia osób dotkniętych MPD oraz poszukiwali sposobów w jaki można je wspierać podczas burzy mózgów. Obejrzeli również filmy “Corto lan (2018)” oraz “Award- winning animated short film”, które pokazały dzieciom świat osób niepełnosprawnych, uwrażliwiły na ich potrzeby i emocje.
Ogólnopolski projekt „Każdy inny- wszyscy równi”
Dzień świadomości Dysleksji – trudności oraz wyjątkowe możliwości dzieci związane z tym zaburzeniem uczniowie poznali w trakcie oglądania filmów: “Dar dysleksji” oraz “Jak działa dysleksja?”

Możliwość komentowania została wyłączona.